Анна Атоян

1967

"Анна Атоян – мисткиня, що працює в техніці гарячого батику. Ностальґічні, присмачені меланхолією та трагікомічністю людські ілюзорні образи з легкого пензля майстра тішать нас скромними принадами крихітних життєвих радощів. Це гротесковий світ таємних маленьких ритуалів особистих містерій. Багата кольорова палітра, вишукана графіка та гарячий батик об’єднані складною технікою малярства на шовковій царині".

Олена Падовська, мистецтвознавець
мистецький журнал "Артанія"

Єдина панацея від дрібних прикрощів і великих розчарувань - почуття гумору, погляд на світ «примруженим оком». Більшість своїх сюжетів примружене око львівської художниці Анни Атоян виловлює
у каламутних водах і тихих чорториях річки буденності. Потім вона дбайливо, «рибка» до «рибки», сортує їх, чистить від «луски» зайвих деталей, кадрує, щоби у фокус потрапив
потрібний акцент, додає трохи перчику іронії, присмачує ретро… І виходить ще одна добірка ілюстрацій до трагікомічного роману, назва якому – «життя». Кожен з нас його
пише, як може, а Аня фіксує, як воно нам виходить. Акварельна фактура розпису по шовку ідеально співпадає з ідеєю автора: розмити межу між реальним і уявним світами. (...)

Твори Атоян скидаються чи то на стоп-кадри із баченого колись в дитинстві фільму доби німого кіно, чи то на фрагменти забутого сну, коли смутно відчуваєш присмак знайомих подій, що відбувались чи то з тобою, чи то з твоїми друзями-родичами… Хто зна… Анна настільки відповідально і скрупульозно добирає костюми, декорації, аксесуари, навіть колорит, що їй вдається обійтися мінімумом
деталей, аби розповісти максимум життєвих колізій і драм своїх героїв. Проте, при всій «висюсюканості» кожної портретної характеристики, всі персонажі Ані подібні один на одного, як огірки з однієї грядки. І всі вони подібні на Анну, хоча сама вона стверджує, що на доньку – більше. Тільки зовні, ясна річ.

Насправді, і герой, і сюжет у Анни Атоян – один єдиний. Іронічно «про справжнє» пише вона груповий портрет великої народної мрії про Dolce vita - щоби все було, як обіцяло дитинство: замки, принци на білих конях, принцеси з горошинами і без, «красиве» кохання з червоними трояндами, золоті гори, небо в діамантах… Тому у всіх героїв Анни Атоян – однаковий погляд, погляд людини, яка напружено чекає на свою казку.

Наталія Космолінська, історик мистецтва

CV

Народилась 1967 року у Львові.
1990 році — закінчила Львівську академію мистецтв, кафедру художнього скла. З 2000 року працює у техніці живопису по шовку і гарячий батік.
Роботи знаходяться у приватних колекціях України та за кордоном.

Участь у виставках:

2002 - “Дощ на палітрі”. Київ.
2003 - “Великодня писанка”. Львів.
2003-2005 - "Осінній салон”. Львів.
2004-2005 - “Різдвяні виставки”.
2004 - “Мальовнича Україна”.
2004 - І трієнале художнього текстилю.
2004 - Міжнародна виставка мінітекстилю.
2007 - Виставка «Хтозна», галерея „Зелена канапа”, Львів.
2007 - Виставка «25 см в квадраті», галерея „Зелена канапа”, Львів.
2007 - Арт-Київ 2007.
2008 - Виставка „Приборкання Ероса-2”, галерея „Зелена канапа”, Львів.
2008 - Виставка „Б.О.А.”, галерея „Зелена канапа”, Львів.
2008 - Арт-Київ 2008.
2009 - Виставка «Ангели серед нас», галерея «Сливка», Львів.
2010 - Виставка "DЕ МАРШ ЕНТУЗІАСТІВ?", галерея "Примус"
2011 - Виставка “Відображення вражень”, галерея “Зелена канапа”, Львів.
2011-2012 - "Різдвяна виставка", галерея “Зелена канапа”, Львів
2012- Виставка "Де Діон-Бутон", Мистецька галерея Гері Боумена
2012 - "Цілком таємно", галерея “Зелена канапа”, Львів

Розроблено Symphony Solutions