Painting

Львівські митці, артпроекти, арт-клас студії ФОРА

12.01.2018

“Портрети добровольців на війні”

У вівторок, 16 січня, о 16.00, у Львівському Палаці Мистецтв відбудеться відкриття виставки живопису та графіки “Портрети добровольців на війні” Сергія Пущенка.

22.12.2017

Виставка Богдана Рожака та Степана Голінчака

22 грудня у залах ЛПМ відбулося відкриття спільної виставки викладачів Української Академії Друкарства Богдана Рожака (кафедра станокової графіки) та Степана Голінчака (кафедра графічного дизайну та мистецтва книги ).

____________________________________
Представлений в експозиції живописний доробок Богдана Рожака, що репрезентує творчість художника упродовж останніх двох років, відображає процес його невпинних творчих пошуків. Маючи великий досвід у царині сакрального малярства, мистець має здатність проникливо заглиблюватися у, здавалося б, буденні теми, щоденні образи. Романтичний декоративізм його жіночих образів, пейзажів, натюрмортів підкреслено дзвінкими кольорами, продуманими формами, чітко виваженими лініями. Гармонійні, вишукані кольорові поєднання, тонкі нюансні співставлення відтінків – усе це дає змогу подивитись на світ через призму мажорного світосприйняття, характерного для світобачення художника. Кожен його образ є окремим зрізом реальності, фрагментом цілісної картини світу, яка в уяві Богдана Рожака є зітканою з абстрактних предметних форм.

Мотиви свята, прогулянки, вечірнього танго, попри свій життєстверджуючий характер, у трактуванні художника постають не підкреслено помпезними, вони сповнені виняткової ліричної інтимності, формують атмосферу затишку, залишають простір для роздумів.

Колір у живописних полотнах Б. Рожака бринить, вібрує, звучить. Саме кольором він моделює форми, налаштовує на відповідний настрій, наспівує візуальні мелодії… Мабуть, тому його картини викликають асоціації з короткими інструментальними музичними етюдами, якими варто насолоджуватися у тиші та затишку, дослухаючись до найтонших вібрацій власної душі.
Приємного споглядання!

Ксенія Литвиненко, мистецтвознавець
____________________________________
«Присутність землі – теплої насиченої прадавніми запахами та живлющими соками, з яких черпали наснагу десятки поколінь предків» є однією із найприкметніших ознак творчого доробку Степана Голінчака, старшого викладача кафедри Графічного дизайну і мистецтва книги Української академії друкарства.

«Стара Бойківщина» – серія робіт живописця – це сага високим горам, суворості горян, стрімким смерекам та духмяним копицям сіна – знаковим елементам малої Батьківщини митця. Степан Голінчак народився тут, у гірському селі Хитар на Сколівщині і його завжди тягне душею до джерел – легенд і звичаїв рідних Карпат. Для митця саме там пролягає правда життя, гармонійне поєднання його із творчістю, глибинний зміст якого Степан Голінчак намагається донести людям.

Спраглий до знань та чутливий до прекрасного сільський юнак був Богом наділений великим даром – даром творіння. Цілеспрямованість та наполегливість дозволила йому у 1965 році вступити і в 1970 успішно закінчити відділ художньої кераміки у Львівському інституті прикладного і декоративного мистецтва (тепер Львівська національна академія мистецтв). Та ще більше С. Голінчаку пощастило у тому, що вчився він у відомих живописців Романа Сельського і Данила Довбушинського, які подарували учню розуміння композиції, кольору, гармонії картини, таємниці організації тональних і кольорових відношень. У нелегких 70-их педагоги спонукали художника осмислено ставитися до трактування натури та по-філософськи її узагальнювати. Цього принципу самобутній і зрілий нині художник дотримується упродовж всього життя.

Тривалий час С.Голінчак займався монументальним мистецтвом, виконав десятки декоративних панно, садово-паркових та інтер’єрних композицій. Знаковою у його творчому доробку стала монументальна композиція, виконана спеціально для Львівського шахового клубу. Це панно не просто ілюструє шахову комбінацію, а образно розкриває суть протистояння й боротьби. Водночас, мала пластика та декоративні монументальні панно – це лише частина творчого єства художника. Значущою його складовою є малярство. Як визнає сам художник, живописні праці яскравіше відображають життєву та творчу позиції, повніше відповідають естетичному кредо. Адже живопис не залежить від випалювання в печах, від барвників, а лише від самого художника, у волі якого знаходяться і полотно, і фарби, а навіть і настрій. Саме на площині Степан Голінчак вирішує основні композиційні завдання: на основі робочих акварелей, рисунків, замальовок у майстерні твориться основне дійство – народжується авторське, таке загадкове, самобутнє, а водночас і прадавнє бачення світу.

У чому ж таємниця і чар творчості Степана Голінчака? У правді та містерії, що дивовижним чином переплітаються у його полотнах. Грузькі барви суворої дійсності живописних площин питомо львівського майстра пробиваются променями світла та свята. Мазок за мазком художник розгортає власне розуміння таїни життя, зокрема в образі одного із знакових свят – Різдва. Як справжній філософ, він не дає однозначного трактування сцени чи мотиву. В кожній композиції прочитуємо складне переплетення думок та емоцій. Глядач може спостерігати народження надії у неприязну грудневу пору року, відчути, що саме перед світанком тіні стають найглибшими та найгустішими. Водночас загострюється і передчуття справжнього свята. Вертеп. Це і свято, і театр, і містифікація. Лагідна усмішка та сарказм. Людина органічна, чиста та піднесена, або ж штучна, театральна та дволика. І кожному з глядачів Степан Голінгчак пропонує обрати власну життєву позицію, та нове трактування житейських реалій. З творами Степана Голінчака можна помандрувати до гір, що скрутилися завісою, нагадуючи складки орнаментованої тканини… Можна торкнутися наївних, а водночас монументальних дерев, вік яких становить не одне людське життя. Або ж зануритися у холодну глибінь моря, що лякає соєю глибиною чи пестить лагідними дотиками ніжних хвиль.

Сьогодні Степан Голінчак є одним із ведучих спеціалістів у царині малярства на кафедрі Графічного дизайну і мистецтва книги Української академії друкарства, очолює майстерню живопису. При підготовці молодих спеціалістів – майбутніх художників книги та дизайнерів Голінчак опирається на досвід провідних вітчизняних художників-графіків Олени Кульчицької, Василя Касіяна, Софії Караффи-Корбут, Івана Остафійчука, Івана Крислача. Завдяки своїй «поліфонічності» та універсалізму, митець завжди має що сказати як шанувальникам своєї творчості, так і студентам, яких навчає живопису. Художник сповна реалізує себе в мистецтві, творить багатовимірний духовний світ, дає творчий імпульс своїм учням, яких вчить не лише малювати, а й мислити образами і „бачити” Слово.

Скромна усмішка світиться в очах митця. Влучний на мовлене і зображуване слово художник ховає в своїх полотнах найпотаємніші роздуми про власне життя. Товща століть, далекі пращури, котрим вклоняємося за нашу багатющу історію – все оживає і одухотворюється митцем.

Володимир Стасенко

Icon: 
Зображення: 
Date: 
П'ятниця, Грудень 22, 2017 - 23:15
21.12.2017

«Львівська зима»

У середу, 27 грудня, о 16.00 у Львівському Палаці Мистецтв знані і молоді художники за допомогою "зимових кольорів" презентуватимуть відтворені у живописі, графіці, декоративно-ужитковому мистецтві

18.12.2017

"Портрети" Петра Сипняка

Народний художник Петро Сипняк постав в несподіваному жанрі. Раніше на виставках публіка бачила його пейзажі.

19.09.2017

Живопис Ігоря Кузьмака

У середу, 20 вересня, о 16. 00 у Львівському Палаці Мистецтв відбудеться відкриття витавки живопису Ігоря Кузьмака

17.08.2017

Відкриття виставки «КОЛО: реанімація»

22 серпня о 17.00 у Львівському Палаці мистецтв відбудеться відкриття виставки мистецької групи «КОЛО: реанімація» з нагоди 100-ччя кафедри графічного дизайну та мистецтва книги Української академі

27.07.2017

Перша посмертна виставка Софії Караффи-Корбут зібрала аншлаг

Точні ескізи, дивовижні ілюстрації, незвичні лінограв’юри, чутливі жіночі образи – такою побачили першу посмертну виставку знаної художниці Софії Караффи-Корбут.
Захід розпочали 25 липня у Львівському палаці мистецтв. Усі картини надав з особистої колекції дисидент Богдан Горинь, передає кореспондент ІА ZIK.
Подивитися тут було на що. Особливо вирізнялись графічні твори пані Софії на шевченківську тематику. Це і Ян Гус, закутий Прометей, Іван Підкова, Максим Залізняк тощо.
«Дуже багато ілюстрацій присвячені творчості Тараса Шевченка. Свого часу вона віддала цілу горстку емоцій та часу, щоб створити Кобзар з її ілюстраціями. Видали його ще 1967 році», – зазначив пан Горинь.

Поруч з Шевченком – картини з дітьми. Від них аж сяє тим усміхненим відчуттям юності. Та десь в глибині мазків захована не до кінця зрозуміла тривога за своє життя.
Зовсім інший світ – сільські пейзажі пані Корбут. Відчутно цей тонесенький зв’язок з предками, які ще в дитинстві ганяли навколо полів з пшеницею. А увесь город заростав гігантською кількістю всякого поживного і кольорового. І все жило.
Повсюди дике різноманіття: там русалка, десь – задумлива мавка з лісовиком. Звідкись береться мама з дитиною разом з химерними ескізами. Ідей та сюжетів – безліч.
Власне, хорошої творчості люди не забувають, що й довело відкриття виставки.
Джерело: http://zik.ua/news/2017/07/26/persha_posmertna_vystavka_sofii_karaffykor...

Icon: 
Зображення: 
Date: 
Вівторок, Липень 25, 2017 - 11:45 до Середа, Серпень 16, 2017 - 11:45
24.07.2017

Ретроспективна виставка Софії Караффи-Корбут

У вівторок, 25 липня, о 17.00, у Львівському Палаці Мистецтв відбудеться відкриття першої посмертної ретроспективної виставки Софії Караффи-Корбут з колекції Богдана Гориня.

17.07.2017

Марта Яцишин і її “CENSOR”

У четвер, 27 липня, о 17.00 у Львівському Палаці Мистецтв відчиняє свої двері виставка під назвою “CENSOR” молодої художниці-ілюстратора Яцишин Марти «SKINNYSTICKS».

17.07.2017

У пошуках ідентичності

У середу, 19 липня, о 16.00 у Львівському Палаці Мистецтв відбудеться відкриття живописного проекту "У пошуках ідентичності", який об’єднає активних українських митців, що у формальний спосіб розви

Сторінки

Subscribe to RSS - Painting
Розроблено Symphony Solutions